Kupa Terapisi

Kupa Terapisi ya da halk arasında yaygın bilinen Arapça adıyla Hacamat binlerce yıl öncesinde ortaya çıkmış ve birçok farklı rahatsızlığın tedavi edilmesinde kullanılan cerrahi olmayan geleneksel bir tıbbi tedavi yöntemidir.

Kupa Tedavisi olarak da ifade edilen bu yöntem insan vücudunda kan akışını sağlıklı hale getirerek tıkanıklıkları yok etmek için bir kupanın veya bardağın ısıtılıp deriye vakumlanarak uygulanması ile yapılır. Tedavi sırasında işlem bölgeleri olarak Akupunktur alanları seçilir.

Eski medeniyetlerde sırasıyla bambu, toprak ve metalden yapılan kupalar kullanılarak uygulanan bu tedavi günümüzde cam kupalarla yapılmaktadır. Kupa Terapisi sürecinde tutuşturulmuş pamuk kullanılarak kupanın içerisindeki oksijen alınıp vakum oluşturulur.

Ardından ısıtılıp oksijeni alınan bardak hızla belirli bölgeye kapatılıp soğuma sürecine bırakılır. Ortalama 5 ila 10 dakika içinde tamamlanan bu uygulamada kişiden kişiye kullanılan bardağın boyutu, vakum derecesi ve işlem süresi değişiklik gösterebilmektedir.

Geleneksel Çin tıbbi uygulamaları arasında gösterilse dahi Kupa Terapisi Mısır, Arap, Yunan ve Roma tıbbi yöntemleri arasında da çok uzun yıllar önceden beri kullanılmaktadır. Bu kadar farklı kültürde sağlıklı sonuçlar alınan ve nesilden nesile aktarılan Hacamat insanlarda görülen ağrı, enfeksiyon ve iltihap gibi problemlerde hızla çözüm sunmaktadır.

Yaygın olarak Kupa Terapisi veya Hacamat olarak bilinen bu tedavi yöntemi Kupa Çekme, Bardak Çekme gibi isimlerle de ifade edilmektedir. Rahatsızlıkları bulunan insanlar tarafından çok sık tercih edilen bu tedavi yöntemi dokuları iyileştirip optimize ettiği için sporcular tarafından da yaptırılmaktadır.

Uzun yıllardır Kupa Terapisi veya Hacamat dahil birçok cerrahi olmayan tedavi yöntemini başarıyla uygulamakta olan Uzman Fizyoterapist Fatma ASLAN tarafından muayene edilmek ve ihtiyacınıza uygun tedavi planınızı oluşturmak için Hemen Bizi Arayabilirsiniz…

Not : Tıbbi açıdan bakıldığında Kupa Terapisi uygulamasının yapılması için özel bir gün ya da zaman beklenmesi gerekmemektedir. Lakin bazı inanç sahipleri Hacamat uygulamasının Hicri ayın ikinci yarısındaki “üç tekli günde” yapılması uygun görülmüştür.

Bununla birlikte aynı inanca sahip kişiler tarafından hicri ayın ikinci yarısındaki tekli günlerde (15, 17 19, 21, 23, 25, 27. günler) yaptırılmasının da uygun olduğu düşünülmektedir.

Kupa Terapi Nedir?

Kupa Terapisi günümüzde ülkemizde ve tüm dünyada çok yaygın olarak kullanılmaya başlayan modern fizik tedavi tekniklerinden birisidir. İnsanların yaşadığı kronik hastalıklarda ve konvansiyonel tedavilerle sonuç alınamayan rahatsızlıklarda geleneksel ve tamamlayıcı bir tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır.

Kupa Terapisi kişinin yaşadığı rahatsızlığa ve fiziksel durumuna bağlı olarak farklı tekniklerle uygulanmaktadır. Tüm yöntemlerde kupa (-) basınç oluşturup cilde yerleştirilir. Bu sayede deri altında yeni oksijenli kan için alan oluşturulur.

Hacamat Nedir?

Hacamat insanların yaşadıkları rahatsızlıkların tedavisinde veya vücut sağlıklarını korumak amacıyla yaptırdıkları tıbbi bir tedavi yöntemidir. Bu teknikte insan vücudunda belirli bölgelere hafif çizikler atıldıktan sonra vakumlu kupalar yerleştirilerek zararlı kanın dışarı çıkması sağlanır.

Arapça emmek anlamına gelen Hacamat Uzman Fizyoterapist eliyle doğru periyotlarla uygun şekilde yapıldığı takdirde vücuttan atılamayan ağır metaller, toksinler ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntılar atılarak sağlıklı bir vücut yapısı oluşturulur.

Ülkemizde ve tüm dünyada çok yaygın olarak yapılan Hacamat tedavisi sırasında tek kullanımlık malzemelerin kullanılmasına dikkat edilmelidir. Küçük de olsa kesi işlemi yapıldığı için tıbbi yetkinliği olan ehil kişiler tarafından yapılması kişinin sağlığı için çok değerlidir.

Genellikle insanların sırt bölgesine yapılan bir uygulama olarak bilinen Hacamat kişinin rahatsızlıkları göz önüne alınarak Akupunktur uygulanan tüm noktalara yapılmaktadır. İşlem yapılacak alanlara Uzman Fizyoterapist tarafından yapılan muayene sonucu karar verilmektedir.

Kupa Terapisi Çeşitleri

Kupa Terapisi yani Hacamat kişinin yaşadığı rahatsızlıklar ve fiziksel özellikleri göz önüne alınarak farklı tekniklerle değişik vücut bölgelerine yapılabilmektedir. Uygulamada en sık başvurulan teknikler Kuru Kupa ve Yaş Kupa terapileridir.

Hacamat Teknikleri arasında;

• Kuru Kupa Terapisi : Uzman Fizyoterapist tarafından yapılan muayene sırasında işlem yapılacak bölgeler belirlenir. Bu bölgeler dezenfekte edilerek tek kullanımlık kupalar yardımıyla uygulama gerçekleştirilir. Hedef bölgelere (-) basınç uygulanarak 3 ila 5 sonrasında kupalar açılarak tedavi tamamlanır.
  • Yaş Kupa Terapisi : Bu yöntemde Kuru Kupa tekniğiyle vakumlanmış bölgelere ince çizgiler yapılarak kirli kanın dışarı atılması sağlanır. Toksit kan dışarı atılmaya başladıktan sonra tekrar yapılan vakumlama işlemiyle kupalar yerlerine oturtulur. Bu kupalar 3 ila 5 dakika kaldıktan sonra çıkartılır. İşlem yapılan bölgeler dezenfekte edilerek steril pansuman yapılıp tedavi tamamlanır.
  • Hareketli Kupa Terapisi : İşlem yapılan vücut bölgesinde kupa deri boyunca hareket ettirilir.
  • Moksibusyon Kupa Terapisi : Uygulama sırasında kurutulmuş bitkiler yakılarak tedaviye dahil edilir.
  • Akupunktur ile Kupa Terapisi : Akupunktur ve Kupa Terapisi yöntemlerinin aynı anda uygulandığı tekniktir.
  • İlaçla Kupa Terapisi : Kişinin vücudunun ihtiyaç duyduğu krem veya merhemlerin işlem sırasında kullanıldığı tedavi yöntemidir.

Kupa Terapisi Hangi Rahatsızlıklarda Uygulanır?

Hacamat yani Kupa Terapisi insan vücudunda çok sık görülen ağrı, enfeksiyon ve iltihaplanma problemlerinde çok hızlı, konforlu ve güvenli bir tedavi süreci sunmaktadır.

Kupa Terapisi uygulaması ile tedavi edilebilen bazı hastalıklar arasında;

• Bel bölgesinde oluşan tutulmalar ve ağrılar,
  • Sırt ve omuz ağrıları, (Kulunç ağrıları)
  • Bel, kürek, kol, eklemlerde oluşan zorlanmalar ve kas sıkışmaları,
  • Sinir sıkışmaları sonucu oluşan ağrılar,
  • Romatizma kaynaklı görülen ağrılar,
  • Boyun ve belde disk kayması nedeniyle oluşan ağrılar,
  • Kireçlenme nedeniyle görülen ağrılar,
  • Aşırı uykusuzluk ve yorgunluk halinin giderilmesi,

Hacamat ve Kupa Terapisi Faydaları

Hacamat yani Kupa Terapisi insan vücuduna ve sağlığına çok fazla katkısı olan ameliyatsız tedavi yöntemidir. İnsanların yaşam konforunu düşüren ve ağrılar içerisinde günlerinin geçmesine neden olan birçok rahatsızlık Hacamat sayesinde hızla iyileştirilebilir.

Kupa Terapisi Faydaları arasında;

• Sinir, kas, eklem yapıları yenilenir,
  • Yorgunluğa yol açan laktik asit kaslardan atılır,
  • Vücuttaki kan dolaşımı artırılır,
  • Fazla hormonların vücuttan atılması sağlanır,
  • Toksit kanın vücut dışına çıkmasına yardımcı olunur,
  • Vücutta detoks etkisi oluşmasını sağlar,
  • Kişinin dokularını ve metabolizmasını uyarır,
  • Lenf akışını artırarak lenf sistemini harekete geçirir,
  • İnsan vücudunda dolaşan oksijeni arttırır,
  • Doku ve eklemlerin ihtiyaç duyduğu enzimlerin salgılanmasını hızlandırır,
  • Stres ve depresyon gibi hastalıkların olumsuz etkileri yok edilir,
  • İltihaplı vücut bölgelerindeki tıkanıklık açılarak iyileşme sağlanır,
  • İnsan vücudundaki kan hücrelerini artırılır,
  • Kaslardaki sertleşme ve spazmlar giderilir,
  • Kronik olarak kullanılan ilaçların yol açtığı yan etkilerini azaltılır,
  • Kişinin bağışıklığını, esnekliğini ve iyileşmesini destekler,

sayılabilir.

Kupa Terapisi Fiyatları

Hacamat Fiyatları veya Kupa Terapisi Fiyatları bize yaşadıkları rahatsızlıkların tedavisi için ulaşan kişilerden en sık duyduğumuz sorulardan birisi olmaktadır. İnsanların fiziksel durumu ve yaşadığı hastalıkların boyutu tedavi ücretlerinde farklılıklar oluşmasına neden olmaktadır.

Hacamat Fiyatları değişime neden olan etkenler arasında;

• Kişinin genetik yapısı ve yaşı,
  • Hastada görülen rahatsızlık türü ve seviyesi,
  • Tedavi için uygulanması gereken seans sayısı,
  • Uygulama sürecinde kullanılacak tedavi tekniği,