Refleksoloji (El, Ayak ve Kulak Refleksolojisi)

Refleksoloji ya da Refleksoloji Masajı şeklinde adlandırılan uygulama halk arasında ayak masajı olarak da bilinen lakin insan vücudunda farklı bölgelere de uygulanabilen başarılı sonuçlar veren alternatif bir tedavi yöntemidir.

İnsan vücudunda rahatsızlıklar yaşanan belirli bölgelere Uzman Fizyoterapist eliyle masaj eşliğinde uygulanacak basınç sayesinde bölgedeki sinirler uyarılmakta ve kişinin rahatlaması sağlanmaktadır.

Refleksoloji tedavisi ile kişini sinir sistemi güçlendirilerek kan dolaşımının hızlandırılması hedeflenir. İnsan vücudunda yaşanan tıkanıklıkların giderilmesi anlamına gelen bu durum sayesinde yaşanan birçok kas, iskelet ve eklem rahatsızlığı tedavi edilebilmektedir.

Refleksoloji Uygulamaları insanların yaşadıkları;

• Nörolojik Rahatsızlıkların,
  • Ağrı, Sızı gibi Fiziksel Hastalıkların, (Bel ve Boyun Fıtığı gibi)
  • Cinsel Yaşamdaki Problemlerin,
  • Psikolojik Sorunların, (Anksiyete, Depresyon, Uykusuzluk gibi)
  • Hormonal Bozuklukların,

tedavi sürecine büyük katkı sunmaktadır.

Ayrıca bu uygulama Uzman Fizyoterapist veya bu alanda yetkin hekimler tarafından yapıldığı sürece hiçbir yan etkisi bulunmayan güvenli, konforlu ve ağrısız bir tedavi yöntemidir.

Uzun yıllardır El, Ayak ve Kulak Refleksolojisi dahil birçok alternatif tedavi yöntemini başarıyla uygulamakta olan Uzman Fizyoterapist Fatma ASLAN tarafından kontrol edilmek ve ihtiyacınıza uygun tedavi planınızı oluşturmak için Hemen Bizi Arayabilirsiniz…

Refleksoloji Nedir?

İnsanların özellikle ayak, el ve kulak bölgelerinde bulunan tetik noktalarına doğru şekilde basınç uygulanarak bu bölgelerde yaşanan rahatsızlıkların tedavi edilmesinin sağladığı uygulamaya Refleksoloji denir.

Çin de yaklaşık 5000 yıl önce yapılmaya başlanan bu uygulama yakın tarihte Dr. William Fitzgerald tarafından ayak bölgesi özelinde yapılan çalışmalarda bazı noktalara yapılan baskılar sonucu birçok organda yaşanan problemlerin giderildiğini gözlemlenmiştir.

Zamanla geliştirilen Refleksoloji Masajı ile sadece ayak değil el ve kulak bölgelerinde yer alan belirli noktalara doğru şiddette yapılan baskılar sonucu organlarda ve vücut sisteminde var olan birçok problemde iyileşme eğilimi gözlenmiştir.

El Refleksoloji, Ayak Refleksoloji gibi isimlerle anılmaya başlayan bu uygulama destekleyici, tamamlayıcı ve alternatif bir tıbbi  yöntem olarak günümüzde birçok rahatsızlığın tedavi sürecinde uygulanmaktadır. Refleksoloji insanların yaşadıkları hastalıkların tedavi sürecini ağrısız, konforlu ve güvenli bir şekilde geçirmelerini sağlamaktadır.

Refleksoloji Noktaları

Refleksoloji insan vücudunda özellikle el, ayak ve kulak bölgelerinde bulunan belirli noktalara basınç uygulanarak iyileşme sağlanılan bir tedavi yöntemidir. Bu noktaların insan vücudunda belirli organlara, kemiklere, sistemlere karşılık geldiği tespit edilmiştir.

Refleksoloji el, ayak ve kulaklarda tetik noktalarına uygulanmaktadır. Uzman Fizyoterapist tarafından belirlenen el ve ayakların alt, üst ve yan bölgelerine; kulakların görülen belirli noktalarına işlem yapılmaktadır.

Refleksoloji Masajı ile organ ve dokulara etki edilen tetik noktaları en fazla ayak bölgesinde bulunur. İnsan vücudunu dikey açıdan temsil eden sağ ve sol ayaklarda farklı refleks noktaları bulunmaktadır.

Sol ayaktaki tetik noktalarına yapılan müdahaleler ile kalp gibi vücudun sol tarafında bulunan organların, sağ ayaktaki refleks noktalarına yapılan müdahaleler ile karaciğer gibi sağ tarafta bulunan organların düzenlenmesi sağlanır.

İnsanların el, ayak ve kulak noktalarına yapılan müdahale ile sinir uçları tetiklenerek kemikler, organlar ve sistemlere müdahale edilebilmekte, dolaşım ve sinir sisteminde yaşanan tıkanıklıklar giderilmektedir.

Refleksoloji Masajı

El, Kulak ve Ayak Refleksoloji uygulaması insan vücudunun kendisini iyileştirmesine – onarmasına imkan sağlayan özel masaj tekniklerinin kullanıldığı bir tedavi tekniğidir.

Tedavi öncesi Uzman Fizyoterapist Fatma ASLAN tarafından yapılan kontrol ile kişinin sağlık durumu değerlendirilip en uygun El, Ayak ve Kulak Refleksoloji masaj tekniği belirlenir.

Kişinin durumuna özel olarak planlanan Refleksoloji Masajı Farmakolojik tedavilere destek amacıyla yapılabildiği gibi Fizik  Tedavi ve Rehabilitasyon sürecini hızlandırmak içinde kullanılmaktadır. Kişiler Refleksoloji Masajı sayesinde ağrılarından kurtulurken verilen egzersizleri daha kolay yapabilmeye başlar.

Kadın veya erken fark etmeksizin her yaş grubundaki bireye güvenle uygulanabilen Refleksoloji Masajı tedavi amacıyla yapıldığı gibi kişinin sağlıklı kalması nedeniyle de yapılabilmektedir.

Refleksoloji Masajı yapılması uygun görülmeyen kişiler arasında;

• Gebeliğin ilk 3 ayında bulunan anne adayları,
  • Kan damarlarında pıhtı oluşan bireyler,
  • Kalp krizi riski taşıyan kişiler,
  • Ateş ve enfeksiyon görülen hastalar,

Refleksoloji Nasıl Yapılır?

Refleksoloji Masajı diğer birçok masaj uygulaması ile benzerlikler gösterse dahi dikkat edilmesi gereken bazı durumlar vardır. Fizik Tedavi Merkezleri veya Kliniklerde yapılan bu masajın Uzman Fizyoterapist ya da yetkin bir sağlık personeli tarafından yapılması gerekir.

Refleksoloji Masajı sonucunda başarılı sonuçlar alınabilmesi için doğru tetik noktalarının belirlenmesi gerekir. Çünkü insanlarda el, ayak ve kulak bölgelerinde bulunan bu noktalar farklı organ ve sistemlere etki etmektedir.

Uzman tarafından kişinin hastalığı doğru tespit edilerek bu rahatsızlığın iyileştirilmesinde en sağlıklı katkıyı sağlayacak noktalara baskı yapılmaktadır. Doğru tetik noktalarını ve sinir uçlarını tespit etmek Refleksoloji uygulamasının başarısı için çok önemlidir.

Uzman Fizyoterapist tarafından yapılan muayene sırasında kişinin genel sağlık durumu, yaşı ve fiziksel özellikleri göz önünde bulundurularak tedavi planı hazırlanan kişi Refleksoloji Uygulaması için özel olarak üretilen masaj koltuğuna alınır.

Uygulama kişinin ayaklarının ovulması ve ısıtılması ile başlar. Bu süreçte uzman kişinin ayak yapısı ve rahatsızlıkları ile ilgili değerlendirmelerde bulunur. Ayaklardaki tetik noktaları tespit edildikten sonra bu noktalara doğru şekilde basınç uygulanır.

Uzmanın parmakları veya aparatlar kullanarak yaptığı bu uygulama kişinin yaşadığı rahatsızlık türü, boyutu ve masaj yapılan bölgenin büyüklüğüne bağlı olarak değişmekle birlikte ortalama 10 ila 45 dakika arasında sürmektedir.

Refleksoloji Faydaları

Refleksoloji tedavi tekniğinin insanların yaşadığı birçok rahatsızlığın iyileştirilmesinde fiziksel ve zihinsel katkıları olmaktadır. Refleksoloji Faydaları arasında;

• Yaşanan stres ve anksiyete halini azaltmak,
  • İskelet ve kas sisteminde görülen ağrı ve acıyı yok etmek,
  • Vücudun rahatlayabilmesi için gerekli olan endorfin salınımını hızlandırmak,
  • Fiziksel veya ruhsal nedenlerle ortaya çıkan uykusuzluk ve buna bağlı yorgunluk hissini azaltmak,
  • Kronik veya kronik olmayan rahatsızlıkların tedavisini desteklemek,
  • Lenf dolaşımı üzerinde detoks etkisi yaparak hızlanmasını sağlamak,
  • Kan dolaşımını ve basıncını düzenlemek,
  • İnsan vücudunun sağlığı için ihtiyaç duyduğu hormonların salınımını artırmak,
  • Bağışıklık sistemini güçlendirerek insan vücudunu hastalıklara karşı korunaklı hale getirmek,
  • Sinir, dolaşım ve boşaltım sistemlerini düzenlemek,
  • İnsan vücudunda biriken ve zarar veren toksinleri atmak,
  • Migren veya baş ağrılarını geçirmek,
  • Kişinin zihinsel fonksiyonlarını tetikleyerek konsantrasyonunu artırmak,
  • Eklemlerin sağlığını ve hareketliliğini artırmak,
  • Adet sancısını ve adet öncesi semptomları azaltmak.

Refleksoloji Fiyatları

Refleksoloji Fiyatları yaşadıkları rahatsızlıkların tedavisi için merkezimize ulaşan kişilerden en sık duyduğumuz sorulardan birisi olmaktadır. İnsanların fiziksel durumu ve yaşadığı hastalıkların boyutu tedavi ücretlerinde farklılıklar oluşmasına sebep olmaktadır.

Refleksoloji Masajı Fiyatları farklılıklara neden olan faktörler arasında;

• Kişinin fiziksel özellikleri ve yaşı,
  • Hastanın yaşadığı rahatsızlıkların nedeni ve seviyesi,
  • Tedavi için gerekli olan seans sayısı,
  • Uygulamayı gerçekleştirecek uzmanın tecrübesi ve kliniğin tedavi geçmişi,